Esmee…

Acda en de Munnik. ..Esmee.

Ik herkende je wel
Kwam alleen even niet op je naam
tuurlijk, Ik weet het, 4 HAVO
Jij kon zo mooi zingen
Wat doe je hier achter het raam?
Nee, `k denk niet dat `k me schaam
Okee, xc3xa9xc3xa9n kopje koffie dan
Maar mag het gordijn dan wel dicht?
Of moet ik je dan soms betalen?
Ha ha, `t was een grapje, hoe is het?
Je schrok, zag het aan je gezicht
Ik zie geen pest door dit licht
Ik woon hier al maanden
Ik had je niet eerder gezien
De kortste weg richting de supermarkt
Ja, lang geleden, `s denken
Toch zeker een jaartje of tien?
`83 misschien?
Ach, gewoon
Na de HAVO de kleinkunst
En toen met de band
Plaatje gemaakt nog, nee niet zo`n succes
Maar hoe is het met jou, nou?
En waarom ben je dit wat je bent?
Is het drugs of een vent?
Gek kan het lopen, ja, ach
En wat doe je er aan?
Blij dat je zegt zo gelukkig te zijn
Ik geloof je, bedankt
En ik denk da`k maar weer eens moet gaan
Bel gewoon maar eens aan
Wat wou je worden dan? Nou, dan probeer je het weer
Weet ik veel, ga weer naar school of je ouders
Of het arbeidsbureau
Daar weten ze vast wel wat meer
Tot de volgende keer
Gewoon door mijn droom te onthouden
En laat me nu gaan
Of denk je soms dat het zo simpel is
Vier jaar studeren, en dan
Achter duizend artiesten te staan
Sta nog steeds onderaan
Ja, `t gaat me lukken, ja
Ga weg want ik wil naar de kroeg
Wat wil je weten
`t Is ieder voor zich
En wat kan ik het helpen?
Ik heb het al moeilijk genoeg
Nou, het beste ermee
Dag Esmee

Het lied spreekt voor zich. Wat doen we eraan? Kunnen we er wat aan doen…Op het ene logje lees ik van een zeer gelukkige moeder, wiens dochter mocht trouwen…Esmee was ook "iemands dochter"…
Stel je voor dat jij een oud-klasgenoot of een kennis op deze manier zou tegen komen…?
Wat zou je dan doen…

18 gedachten over “Esmee…

  1. christine

    ik weet nog niet wat ik zou doen, bidden zekers
    en ik denk dat het nog een hele klus wordt om mijn dochter te leren autorijden hoor
    vandaag wat de ontkoppeling geoefend, want dat moet ze goed kunnen, en volgende week de baan op
    fijne avond nog

  2. vlinder

    poeh..best een heftige song he en wat ik zou doen? poeh..ieder geval hopen dat er mensen zijn die om haar geven en haar steunen;)
    fijne nieuwe week wilma met liefs van mij..;))

  3. Wilma.

    @Talitha:Was een heerlijk weekend, druk maar gezellig. Naar de verjaardag van mijn nichtje geweest vanmorgen na de kerkdienst. Vanmiddag een hele lange wandeling gemaakt met mijn dochter. Daarna nog een poos aan de bijbelstudie gewerkt voor a.s dinsdagavond. Hoe was jou weekend? Liefs:Wilma.

  4. Min

    Mooi lied van A & M. En ik kan praten als brugman (eh vrouw), maar ik ken(de) mensen in die branche.. Zij kozen er bewust voor… Niet mijn keuze… BRRR…

  5. My life

    Hoi klieverd , ik denk dat iik het in mijn gebed aan zla halen . Kan wel moeilijk zijn he zoiets. Hoe gaat het verder met je? heb je een rustige zondag gehad>?Ik hoop het voor je. Ik ben een beetje moe van gisteren , maar morgen is erw eer een dag en dan begin ik weer met opruimen en schoonmaken. het was een echte rustdag voor mij. Heerlijk genietend van mijn nieuwe vloer en de zondag zelf. ben nu een verzoekplaten programma aan het luisteren. heerlijk rustige chr. muziek. Mijn gezicht en hals zittenw eer onder de uitslag, vast de stress die er nu een beetje uitkomt. hahaha. Maar het was ook erg gezellig hoor gsieteren, we hebben samen een hoop lol gehad. tegen zeven uur ging ierdereen weer huiswaarts en ben ik jawel…weeer verder gegaan met opruimen. Daarna even lekker doucvhen en mijn bedje in. Morgen maar even proberen uit te slapen en dan kan ik er weer tegen aan he. IK wens je een fijne avond lieverd ene ook alvaste en mooie maadag. Hou je haaks he. Liefs en knuf My life

  6. christine

    wij hebben vandaag thuis gebeden en gelezen
    vind ik altijd eens goed om te weten hoe het geloof is bij mijn kids, en dat doen we om de twee weken eens thuis
    verder gewassen, gestreken, en gelezen
    zal nu mijn boekje nemen en nog wat in mijn bed lezen
    fijne nacht
    groetjes

  7. Bettina

    Morguh Wilma, is idd een hele moeilijke vraag en ik ben het met FG eens dat je in je eigen situatie misschien heel anders reageert dan je gedacht had…fijne dag meis, liefs Bettina

  8. Pia

    Het enige dat je kunt doen is luisteren, raad zullen ze niet willen. Moeten het zelf ondervnden denk ik door flink de neus te stoten ook al wil je dat als ouder natuurlijk nooit.

  9. Leo

    Adviezen geven is voor mij werk…..Maar de jongere generatie wilde daar vaak toch niet naar luisteren……door schade en schande (..) wijzer geworden dus…

  10. maryan

    Moeilijk Wilma..ik heb het nog niet meegemaakt eigenlijk..

    Je reactie las ik niet meer voor ik wegging zaterdag.., we waren toen al op weg naar mijn moeder, die woont vlakbij Lauwersoog..Konden we gisteren mooi vroeg met de boot..
    Plaat zou vandaag wel op internet zijn trouwens..misschien komt ie nog op hyves..;)

  11. My life

    Hoi lieverd, kom je een hele fijne avond wensen. Hoop dat alles daar goed gaat.Hou je het allemaal nog een beetje vol? ik hoop het en zorg goed voor je zelf. Morgen moet ik rijden met die arts naast mij en zie er best een beetje tegen op. Zal misschien wel goed komen hoor. haha. Marr toch he…Je snapt het vastw el. IK wens je succes met alles en hou je haaks. Liefs en knuf mY life

Plaats een reactie