Maandelijks archief: oktober 2013

Hoofdpijnhel….

Inmiddels zijn we zo’n 5 weken verder en ben ik de afgelopen week voor controle bij de Neuroloog geweest. De afgelopen tijd was een zware tijd! De ene aanval volgde de andere op. Zo heel af en toe had ik een dag dat ik geen migraine had en dat was echt een verademing. Dan wist ik: Hier doe ik het voor. Maar dat werd de volgende dag/avond gelijk afgestraft met een enorme aanval. Om werkelijk moedeloos van te worden. Normaal gesproken ben ik een positief denkend iemand maar dit is echt heel zwaar….Ik mag gelukkig ten alle tijden bellen met zowel mijn huisarts als met het UMCU..Donderdag kreeg ik te horen dat het nog wel tot 3 maanden kan duren voor we hier echt doorheen zijn…( nou dat gaf me echt moed…) Wel begin ik te merken dat er verschil in hoofdpijn is…afkickhoofdpijn en migraine,…de laatste aanval die nu begint af te zakken was dus vanaf afgelopen woensdagavond..en nu begint daar de laatste scherpe kantjes vanaf te gaan… Deze was echt super lang en een klassieker…braken enz…De huisarts ik geweest omdat ik werkelijk niets meer binnenhield…

Steeds hield en hou ik me een refrein van een liedje van Guus voor ogen…(beetje aangepast dat dan weer wel 😉 )

Niemand zei dat het eenvoudig zou zijn
Niemand heeft beloofd dat het vanzelf zou gaan

JIJ ( mijn Donor )  bent bijzonder
En wij zijn het waard
Dus ik vecht tot de lucht is geklaard!

Volhouden dus…hoe moeilijk het soms ook is… Ik weet mij immers gedragen en gesteund door mijn Vader die er altijd weer voor mij is. Hij is er als ik pijn heb…verdriet…moeite..zorgen…en als ik zoals nu moet vechten..Ik sta er nooit alleen voor!

Ga niet alleen door ‘t leven, Die last is u te zwaar.
Laat Eén u sterkte geven, Ga tot uw Middelaar!
Daar is zoveel te klagen, Daar is zoveel geween,
en zoveel leed te dragen, Ga niet alleen!
En zoveel leed te dragen, Ga niet alleen!

Die wetenschap geeft mij de kracht om dit te overwinnen.

Dank voor jullie steun en gebed.

 

Liefs:Wilma.

 

Kopzorgen…..

Het is inmiddels al een gigatijd geleden dat ik een blogje schreef…Ik kon me er niet toe zetten! Teveel aan mijn hoofd!! Letterlijk. Maar nu dan toch maar even mezelf er toe aangezet. Ik kan nu gelukkig weer enigzins de letters van elkaar onderscheiden en dat is natuurlijk wel zo makkelijk nietwaar? Iets op Facebook zetten is heel wat eenvoudiger dan dit. De laatste maanden had ik enorm veel migraine…zoveel dat ik de stoute schoenen maar weer eens aandeed en contact op heb genomen met mijn Neuroloog…Na een uitgebreid consult bij hem moest ik stoppen met alle pijnmedicatie…en alle medicatie voor Migraine…Dat was even flink schrikken!! Ik zag daar als een berg tegen op! Ik had nl gemiddeld 2 migraine aanvallen per week en gebruikte dus nogal wat medicijnen zoals je wel zult snappen… en om daar nu zomaar mee te stoppen..Maar volgens hem en de Prof. Was ik inmiddels verslaafd geraakt aan de pijnstillers…en dat veroorzaakte nog veel meer hoofdpijn en zo raakte ik van de regen in de drup en vice versa..Er zat dus niets anders op…
Er was me al voorspeld dat de eerste tijd enorm zwaar zou worden. Maar dat ik in een ware hoofdpijnhel zou belanden dat had ik werkelijk niet voorzien. Wat heb ik het de eerste dagen slecht gehad… niet normaal meer…ik kon niet eens meer eten of drinken…Wat je noemt een Cold-turkey..werkelijk waar. Ik kon amper op mijn benen staan..Ik heb nooit voorzien dat je zo ziek kon zijn van het afkicken van pijnmedicatie…Nu ben ik inmiddels ruim 1,5 week verder en begin me weer een heel klein beetje mens te voelen! Vandaag voor het eerst weer wezen sporten bij de Fysio..Ik weet het…ben er nog lang niet…heb nog steeds hoofdpijn…over 2,5 week moet ik terug komen bij de Neuroloog en gaan we verder kijken hoe en waar en hoe nu verder…Want mijn migraine is niet weg natuurlijk! Maar ik ben nu van de ergste afhankelijkheid af…Pijnmedicatie kan goed zijn…maar is dus lang niet zo onschuldig als het lijkt…Het is soms heel hard nodig…maar blijft erg belangrijk om er voorzichtig mee om te gaan…voor mij een harde leerschool geweest….Wat ik heel moeilijk vond was de tegenstrijdigheid, op de ene afdeling zeiden ze: Neem gerust Paracetemol bij je migrainemedicatie en nu bleek maar weer eens hoe gevaarlijk dat dus was..Een goeie leer voor de volgende keer..;-)