Molen…Bunschoten-Spakenburg.

Vroeger stond er bij ons in het dorp een prachtige molen. Helaas is deze er niet meer…Zoals zo veel historische dingen is deze verdwenen.
De plek waar deze stond werd in de "volksmond "Ongerweges" genoemd… Daar stond een hele tijd een benzinepomp. Nu is daar een garage.
Het was op de grens tussen Bunschoten en Spakenburg in…Vandaar dus ook de naam "ongerweges"
Nu word er een nieuwe Molen gebouwd. Helaas is het niet mogelijk deze op dezelfde plaats te bouwen.
Jammer genoeg, mensen zijn daar wel mee bezig geweest…Maar hij komt nu op een andere locatie.
Waar hij nu komt is het ook prachtig hoor, ben allen minder gecharmeerd van de keuze omdat hiervoor, een in mijn ogen prachtig stukje natuurgebied opgeofferd moest worden. Maar goed. We krijgen er wel weer een hele mooie molen voor terug.
Er komt een restaurantje naast waar je koffie kunt drinken & iets kunt eten…dit word in dezelfde stijl gebouwd.
E.e.a is gelegen vlak bij ons gemeentehuis. Over de opening van het geheel bericht ik jullie tegen die tijd nog wel.
Vanmiddag ben ik even een paar foto’s wezen maken….
T.z.t maak ik nog meer foto’s als de molen wat verder in bouw gevorderd is.

Dscn1387
Dscn1388Dscn1389Dscn1390

19 gedachten over “Molen…Bunschoten-Spakenburg.

  1. margriet

    Hoi Wilma,

    Het wordt wel heel mooi daar, kunnen we over een tijdje daar een keer een bakkie doen, als alles goed gaat, ik nodig je hiervoor uit, zou je er ook iets kunnen eten?

    Fijne dag, liefs Margriet.

  2. christine

    molens hebben toch iets speciaals vind ik toch
    jammer dat er zoveel mooi verloren is gegeaan
    goeiemorgen
    vandaag thuis, en gelukkig maar, was hier gisteren heel druk
    nu wat bijtanken
    nog een fijne dag

  3. menrike

    Ja mooi hxc3xa8, die molen. Ik ben er ook best een beetje trots op. De “echte, oude” molen is nog van mijn opa geweest. Hij maalde er nog meel mee. Op een gegeven moment heeft hij hem verkocht en die koper heeft de molen gesloopt. Inderdaad jammer dat hij niet op de oorspronkelijke plek komt, maar waar hij nu komt is ook mooi, met uitzicht over de stadsweide. Daar is toch ook het visstekkie van je zoon?
    Groetjes, Menrike

  4. Wilma.

    @Menrike: Ja…Daar viste John inderdaad heel veel. Dat gaat nu niet meer. Behalve dat hij er nu niet meer kan vissen vind ik het ook jammer van het mooie vergezicht. Maar zoals Min zegt…beter een molen dan kantoorgebouwen..En hij wordt erg mooi.:-)

  5. miss Marple

    Jammer dat veel oude monumenten verdwijnen. Wel weer leuk dat er weer een nieuwe molen wordt gebouwd. Het hoort zo echt bij ons Hollandse landschap vind ik. Het beetje Hollands wat er nog van ons landje over is.


    Groetjes Mar

  6. Anoniem

    Hoi lieverd, zo onder het eten ben ik even een berichtje aan je aan het schrijven. Kom er anders niet aan toe vandaag. Hoe gaat het met je? ben je weer wat bij gekomen? Ik hoop het. IK ben door de rijtest heen gekomen lieverd en je weet niet half hoe blij ik ben hoor. Ik had het niet verwacht , maar mag zelfs met de medicatie die ik nog heb gewoon door rijden. Hij zei er niets van te merken dat ik medicatie gebruik. Ik moet alleeen iets meer aan mijn stuurhouding doen, maar dat komt vanzelf hoor. Alles op zijn tijd he. Daarna met een vriendin een gebakje gegeten en daarna zijn we hard aan de slag gegaan met het sausen van de slaapkamers. Er is al een af en morgen begin ik aan de andere. Ik had mijn saus op en kon niet verder. Dus snel zonet nog even naar de gamma gereden en kan ik morgen weer beginnen. Morgemiddag komen de schildersde schade herstellen, dus ben beneiuwd hoe dat nu uit gaat pakken. Nou, ik wens je een hele fijne avond en maak er ookw eer een mooie rustige woensdag van he. Liefs en knuf mY life

Geef een reactie

