Nader tot U……

Mattheus-6-25Een weekend rust…dat is waar ik ( we) echt even behoefte aan hebben.. Even tijd om samen door te brengen. De hectiek van afgelopen week een plek te geven. Pas op de plaats…voor zover dat lukt. Samen praten over de dingen die nu zo’n grote rol in ons leven zijn gaan spelen. We zijn nog erg onzeker over een aantal dingen..morgen krijg ik een Bronchoscopie…..Zie er als een berg tegenop! Heb dit één keer eerder gehad. Gelukkig krijg ik een  “roesje”. Maar dan nog..Steeds die twijfel in mijn hoofd…stel dat ik dan toch wakker word terwijl ze bezig zijn? Dat probeer ik los te laten. God is er immers bij. Hij zal niet toelaten dat ik onnodig pijn o.i.d zal hebben. Hij is een God van Liefde en trouw.  Vrijdag de PET-Scan en longfunctie.hoe dan ook een spannende week. Vannacht werd ik wakker met het mooie lied: Nader tot U, in mijn hoofd. (  Nader tot U o Heer, nader tot U,
drukt mij de zorg terneer, ik kom bij U,
in al mijn pijn en smart wens ik met heel mijn hart,
dichterbij U te zijn, nader tot U.)

Afgelopen week hadden we bezoek van onze oudste  (Anja en Evert). Goed gesprek gehad met elkaar. Hadden het ook over hoe dichtbij je bij God mag leven en dat je juist in tijden van ziekte Hem zo heerlijk dichtbij je mag ervaren. Het voelt alsof Gods steeds z’n Armen naar je uitstrekt en jij je daarin mag nestelen. Kom maar bij Mij zegt Hij. Ik heb mijn armen wijd open voor jou! Hoe rijk kun je je voelen. De wetenschap dat God er altijd voor me is geweest en nog steeds is. Hij is een Vader die me nooit loslaat, hoe moeilijk de weg soms ook is. Wat een rijkdom…wat een Liefde.

gezegende zondag allemaal.

 

lach................

2 gedachten over “Nader tot U……

  1. ellyvandoorn

    Zo goed om te horen dat je je geborgen voelt. En weet dat ik ook al laat ik me niet in christelijke bewoordingen vangen wel met veel affiniteit en verbondenheid in religare (herverbinding) met je meeleef. Ook morgen is dat grote wonder weer verbonden met jou. Ik denk ook aan je Wilma.

Geef een reactie

