mat,

Vandaag een zeer zonnige dag. Strak blauwe lucht en een o zo mooie zon. De dag lachte me vanmorgen tegemoet. Voelde me redelijk fris en fruitig zeg maar..;-) Sinds een paar dagen medicatie verhoogt en dat kon ik goed voelen. Geen hoofdpijn van de bloeddruk. Hoe blij kun je zijn.  Het zonnetje was duidelijk ook aanwezig in de harten van onze bezoekers. Goed gemutst en redelijk veel geduld. Dat maakt het vaak net even fijner om er voor elkaar te zijn. Het wachten is minder erg en een praatje sneller gemaakt 🙂 . Vanmorgen een klein jongetje zo heerlijk blij zien fietsen door de hal. Zijwieltjes erop en gaan! Fantastisch. Een moeder heel erg blij met een schitterende kinder-wandelwagen. Hoop dat ze vele uurtjes mag wandelen hiermee.  Het is niet alleen een kinderhand die gauw gevuld is… Keer op keer mogen we ervaren en zien hoe enorm blij mensen kunnen zijn.  De ene keer is dat met een extra pak melk…de andere keer doet dat ene zeepje of shampootje wonderen. Voor sommige lijkt dit heel eenvoudig maar het kan voor de ander een wereld van verschil zijn. Er word aan je gedacht. Mensen gunnen je dat.  Ik ben van belang. Hoe en wat mijn achtergrond dan ook is. Ik mag er zijn. Soms zou ik willen dat we onze “clienten” net even dat kleine extraatje wat vaker kunnen geven. Misschien heb je in je kast wel dingen staan die je niet gebruikt…bv Soep..Worstjes..frisdrank , bodylotion..We geven standaard een aantal boodschappen mee aan onze bezoekers, maar soms zou je wel eens een extraatje willen geven. Dat wat ze zelf net ( weer) niet kunnen aanschaffen. Hoe fijn zou het zijn als we hen zouden kunnen omarmen met wat lekkers voor bv het weekend of voor de kinderen..  De vakantietijd komt er aan…nog een aantal weken en dan zijn de kinderen lange tijd thuis. Met vakantie gaan is voor onze doelgroep niet weggelegd…Dan kunnen weken erg lang duren. Een extraatje zou fantastisch zijn. Zou willen vragen om je hart te laten spreken….

Mattheüs 25: 35-40.

 

  • Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd.
  • Ik was naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen.
  • Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven?
  • En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed?
  • En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen?
  • En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.

 

Laat+zo+je+licht+maar+schijnen,+bij+alles+wat+je+doet

 

 

 

 

 

Geef een reactie

