De doodgewoonste dingen….

Vandaag was het een drukbezochte ochtend. Vele mensen wisten ons weer te vinden.  Gelukkig konden we ook tijd vinden en soms tijd maken voor een praatje met onze bezoekers. De koffiehoek werd ook druk bezocht. Een bakkie troost gaat er meestal wel in. Daar is altijd tijd voor een gesprekje…We hebben een super fijne vrijwilliger die daar bijna elke week zit om met een ieder die dat wil of die daar behoefte aan heeft een gesprek aan te gaan…vragen te beantwoorden enz..  Wat ik vanmorgen zo mooi vond was dat 2 mensen die elkaar totaal niet kenden in gesprek kwamen. Zij het af en toe in bloemkool-engels maar  het lukte! Zo mooi om deze vrouw te horen getuigen van Jezus haar Heiland en dat het bij Hem is waar we het zoeken moeten. Een eenvoudig maar puur getuigenis zomaar aan de balie bij ons. het maakte dat ik in stille verwondering stond te luisteren. Heer hoe heerlijk is Uw naam. De Liefde van onze Vader zorgde ervoor dat de taalbarriere overbrugd kon worden. Ze vroeg of hij wel te eten had en zei tegen mij geef hem anders maar wat van mijn boodschappen..Dat raakte me.  Het lijkt zo gewoon maar tegelijkertijd was het zo bijzonder.  Daarna raakte ik in gesprek met een andere vrouw. Zij komt ook met enige regelmaat bij ons. Heeft een behoorlijke rugzak. Altijd even bescheiden en lief voor ons. We hadden een gesprek over de moeite in mensenlevens en ineens vertelde ze me dat ze één dezer dagen een intake heeft voor emdr-therapie. Ze zag er wel enorm tegenop maar weet ook dat het nodig is om haar verleden te verwerken en de dingen een plekje te geven. Graag zou ik jullie willen vragen om gebed voor haar. Dat God wil geven dat ze de therapie gaat doen en dat het mag helpen. Kracht voor vandaag en blijde hoop voor de toekomst.

Dit alles bij elkaar maakte dat ik het hieronder geschreven lied in mijn hoofd kreeg.. De kleine dingen in het leven zijn zo belangrijk. Dat we mogen leren om onze ogen hiervoor te openen en te waarderen wat we allemaal hebben. Groot is Uw trouw o Heer. Iedere morgen aan mij weer betoont.

 De doodgewoonste dingen die brengen mij tot zingen
Ik zing van al ’t mooie dat ik zie
Het dagelijkse leven is m’n allermooist gegeven
In harmonie op melodie
Soms zie ik ’t vervagen, dat zijn de trieste dagen
Die brengen mij dan even van m’n stuk
Maar meestal zijn de dingen als de vogels die mooi zingen
Van eindeloos geluk

De hebzucht van de mensen moesten we meer verwensen
Je ziet met angst en beven het oppervlakkig leven
Van nooit tevreden mensen om je heen
Het ego is me alsmaar nummer een
Maar rijkdom doet bedriegen, de mooiste droom vervliegen
geluk is simpel, dat geldt algemeen

refrein

De wijsheid die we wensen, leeft onder alle mensen
In alle regionen vaak onder doodgewonen
De wijsheid die geluk voor ogen heeft
En iedereen voldoende kansen geeft
Om in dit korte leven elkaar geluk te geven
Gelukkig doen waarvoor de mensheid leeft

>refrein

Maar meestal zijn de dingen als de vogels die mooi zingen
van eindeloos geluk.

trouw

Geef een reactie

