Wat vraagt God van ons…

Inmiddels is het een tijdje geleden dat ik een stukje heb geschreven. Niet dat er niks gebeurde hoor…Maar ik zat nogal een beetje met mezelf in de knoop zeg maar. Om de juiste woorden te vinden dat lukte me even niet. Er gebeurde wel van alles. Alleen moest ik één en ander eerst bij mezelf een plekje geven alvorens ik de dingen aan het papier kon toevertrouwen. Afscheid nemen van mensen die niet meer onder ons zijn. Ik blijf dat confronterend en moeilijk vinden.  Je wordt keer op keer weer geconfronteerd met je eigen kwetsbaarheid en je sterfelijkheid….Dat is natuurlijk voor iedereen zo…Nu betrof het in één geval een “Lotgenoot”… daarmee is het gevoelsmatig meteen anders voor mij.. Dan ga ik toch tellen…het aantal jaren dat iemand erbij heeft gekregen en hoeveel ik inmiddels erbij mocht krijgen. Dan flitst het meteen door mijn hoofd…”wanneer is het mijn tijd” Terwijl ik zo goed weet dat alleen God dat weet. Dat mijn uur vast staat en bepaald word door Hem en niemand anders. Overgave daar draait het dan om. Weten dat wat God doet dat dát goed is.

Met deze wetenschap en een redelijk leeg hoofd mocht ik vanmorgen weer beginnen aan een nieuwe dag. Een dag waarop we altijd eerst beginnen met een stukje te lezen en gebed. Hoe belangrijk dat gebed is bleek vanmorgen weer. Samen met elkaar God vragen ons te helpen bij de dingen die op ons pad komen. Hij kent een ieder bij naam en weet als geen ander hoe alles in elkaar zit. Soms is het zelfs beter dat wij niet alles weten. Gewoon luisteren naar wat Hij ons ingeeft…Delen van Zijn Genade. Die Genade is zo rijk en overvloedig dat er voor een ieder van ons meer dan genoeg is. Vanmorgen was een gezegende ochtend. Te mogen horen dat een gezin dat bij ons komt nu wekelijks naar de kerk mag gaan..Ze weten zich geborgen bij Hem die alles in Zijn Hand heeft. Ook hun leven en dat ze bij alles mogen vertrouwen op God.

Een dag waarop er toch weer voldoende eten en drinken was voor een ieder die dat nodig heeft. Een dag waarop er ook weer genoeg vrijwilligers waren om de mensen bij te staan en te helpen. Te luisteren  waar nodig en soms net even dat beetje extra aandacht wat zo helend kan werken.

Groot is Uw trouw o Heer .

Vanmorgen plaatste ik het lied : “ken je mij” op mijn facebook..geschreven door Huub Oosterhuis. N.a.v psalm 139.

 

Wie kent ons beter dan God? Niemand toch…?  Wat vraagt God van ons , wat kunnen wij voor een ander betekenen..? Zo eenvoudig kan het zijn…god-vraagt-ons-niet-bekwaam-te-zijn-maar-beschikbaar-846x846

 

Geef een reactie

