True colors……..

Wat zijn je echte kleuren…Daar heb ik vanmiddag een tijdje over na liggen denken. Dat komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. Op de woensdagmiddag ga ik bij thuiskomst na mijn lunch altijd even met de beentjes gestrekt. Vandaag heb ik wat langer gelegen dan normaal. Had wat rust in mijn hoofd nodig. En op mijn bed kan ik meestal die rust  wel vinden. Was superdruk vanmorgen…het leek af en toe wel of de storm die voorspeld is al wat rondging zo hier en daar. Desondanks was het goed om er te zijn. Mocht een klein poosje genieten van een babytje van 3 weekjes oud (jong) zo lief en teer nog en dat lag zomaar even in mijn armen. Prachtig. Tijdens het teruglopen van de koffiehoek naar de balie raakte ik in gesprek met een superlieve dame. Zij vertelde me dingen die pijn deden. Dingen die gebeuren in haar omgeving en die lelijk zijn! Mensen  die mensen pijn doen omdat ze een ander kleurtje hebben…andere cultuur en andere gewoontes..Dat maakt mij verdrietig..We zijn toch immers allemaal gelijk? Wereldburgers zijn we toch? Voor God zijn we allemaal gelijk. Wat voor kleurtje je ook wel of niet mag hebben. Wel gaf ze aan dat ze juist bij ons graag komt omdat we verder kijken dan de kleur van iemand en dat daardoor juist je #Truecolor zichtbaar word. Ben superblij dat ik juist op dat moment de tijd kon vrijmaken om naar haar te luisteren en haar het gevoel te geven dat ze er MAG zijn zoals ze is. Ongeacht haar kleurtje.. (misschien juist wel om haar mooie kleur ) Wat zijn jouw True Colors?  Zomaar wat dingen die de afgelopen middag door mijn hoofd gingen. Laten we Jezus als ons grote voorbeeld nemen. En elkaar liefhebben zoals we zijn. Laat deze onvoorwaardelijke Liefde van Hem onze dag en ons leven kleuren.

love-quotes-for-him-1093

2 gedachten over “True colors……..

  1. Geesje

    Ach Wilma, je gedachten zijn zo mooi. Ik heb de afgelopen dagen weer verschillende kleuren gezien, niet zwart of wit, gewoon de warme kleuren van het verdriet en de blijdschap die ik heb gevoeld. Blauw, zo donkerblauw vanwege het overlijden van het zoontje van een vriend van onze zoon. Rood, donkerrood vanwege de lach van Jesse, onze kleinzoon. Onvoorwaardelijke liefde, gewoon omdat ik het zo voel, ook zonder “Hem”.

    1. perikelen Berichtauteur

      Lieve Geesje, ik heb het gelezen bij je…je verdriet gezien. Deze wereld is soms zo niet leuk…Toch probeer ik elke keer weer opnieuw iets uit te dragen van Zijn Liefde. Ik zie dat jij het voelt.en bid dat God een plekje in je hart mag krijgen. Hij en ik …we houden van je X

Geef een reactie

