Ongeleide projectielen…..

Het is echt niet zo dat ik tot de beste chauffeurs van Nederland behoor. Zeker niet…Maar er moet me nu toch wat van mijn hart… Afgelopen week 2 keer een bijna ongeluk gehad. Ik reed gisteren achter een bestelbusje.. Geen enkel probleem zou je denken want we gingen immers dezelfde kant op? Ja dat had je gedacht. Voor ik er erg in had ging deze beste man ineens rechtsaf de parkeerplaats op….zonder richting aan te geven of snelheid te verminderen…Ik kan je wel vertellen dat ik me het apezuur schrok. Pats boem op de rem…motor sloeg af en ik zat echt te shaken achter het stuur…De beste man had niet eens gezien dat ik achter hem reed… Ik was niet zo aardig tegen hem en heb “vriendelijk”gevraagd of hij de volgende rit misschien iets meer zijn spiegels zou willen gebruiken. Het antwoord was een nochalant schouder ophalen en een ” het ging toch goed”….

Vanmorgen was ik naar de supermarkt… Hier kun je parkeren in een parkeergarage ondergronds. Top! Dat zou je denken. Als je eruit rijdt….mag je wel ogen van voren en achteren hebben… Vele jeugd vliegt hier voorbij op de fiets en vind het heel normaal om dan de weg volledig tot hun eigendom te rekenen… Het scheelde een haar. Ik zag al hele visioenen in mijn hoofd voorbijflitsen.. Vervormde lijven en kapotte fietsen…gebroken lichaamsdelen en wat al niet meer….wederom in de ankers. Meneertje fietste zorgeloos voorbij zonder op of om te kijken. Op weg naar? Maakt niet uit. Hij kon gelukkig no verder op weg naar… Ik zou soms erg graag wat extra ogen en oren willen hebben. Zou het niet op mijn geweten willen hebben dat er iemand gewond raakt door…

Als we nu met elkaar een klein beetje meer opletten…soms onze snelheid wat aanpassen..Dat zou volgens mij al heel wat schelen toch?

 

 

 

 

9 gedachten over “Ongeleide projectielen…..

  1. Melody

    Je hebt zo ontzettend gelijk !

    Ik heb vele jaren rij-ervaring en heb vele km gereden ivm werk etc…. ben daar zo blij mee.

    Waar ik me groen en scheel aan erger is het overgrote deel van de jeugd op de weg, met 3-en, 4-en of meer nog naast elkaar, totaal onverschillig naar het overige wegverkeer en dan vooral met hun mobieltje in de klauwen en een vette koptelefoon op hun hoofd….ze zien niks en ze horen niks op de momenten dat het juist zo belangrijk is…. en tja als automobilist ben je altijd vogelvrij…

  2. Plato

    Ik zou ook geschrokken zijn. Van die kinderen kun je dit gedrag nog een beetje verwachten. Maar die man had wel even behoorlijk excuus kunnen aanbieden.
    Gelukkig is het door jou allemaal goed afgelopen.

Geef een reactie

