Niets is wat het lijkt..

Deze zin kwam in me op nadat ik vanmiddag thuis kwam. Ik doe vrijwilligerswerk , wat ik doe dat is niet zo belangrijk in dit geval.. Wel heb ik daar de afgelopen tijd enorm veel mogen leren op vele manieren. Wat kunnen mensen toch getekend worden door het leven… Soms zie je het aan ze en soms duurt het wat langer om dat op te pikken. Wel weet ik dat het leven enorm hard kan zijn en mensen soms erg door het leven geslagen worden. Dat kan de ene mens beter aan dan de andere..Helaas word daar niet naar gevraagd. Wat is het dan fijn als je op wat voor manier dan ook iets voor een ander kunt doen/betekenen… Mijn motto is dan ook bij wat ik tegenkom of merk: ” Stel geen vragen, verwonder je slechts”. Niemand vraagt om verdriet of zorgen en moeite in zijn/haar leven. En als we het dan ook maar een beetje draagbaar kunnen maken voor en met elkaar, waarom dan niet helpen…Immers:

Niets is wat het lijkt en niets lijkt op wat het in werkelijkheid is….

X Wilma,.

Een gedachte over “Niets is wat het lijkt..

Geef een reactie

