Op naar het weekend……

Vol goede moed vertrok ik in de loop van de morgen richting het Umcu. Voor vandaag stond er niet zo heel veel op het lijstje maar toch. Het zat me mee dit keer, kon de auto helemaal vooraan parkeren. Richting het lab dan maar eerst. Achterin kun je de bekende potjes inleveren. Daarna nummertje gepakt en wachten. Zo waar alle machines deden vandaag hun werk zodat ik redelijk snel van wat bloed verlost was 😉 . Eerst maar eens een broodje scoren en een koppie thee. De inwendige mens heeft zo af en toe ook wat nodig nietwaar? Daarna naar de kelder waar Nefrologie zit. Bijna altijd “loopt” het spreekuur uit en jawel nu dus ook. Gelukkig is daar WIFI en kon ik me een beetje vermaken met mijn telefoon. De tijdschriften daar zijn nogal bejaard…  Mocht alvast mijn bloeddruk laten opnemen en ja hoor….BINGO! Weer te hoog natuurlijk…”diepe zucht”…. Eenmaal binnen kwam dat uiteraard aan de orde… Mijn nierfunctie is laag ( bekend) maar gelukkig momenteel stabiel! Daar ben ik heel blij mee. Maar die te hoge bloeddruk baart zowel mijn Nefroloog als Cardioloog nogal zorgen…ik slik al aardig wat hiervoor ( lees hiertegen) en toch wil hij maar niet zakken….Nu eerst maar weer overleg met de Cardioloog en volgende week een belafspraak. Scheelt me wel weer een ritje!  Ik had toch echt gedacht/gehoopt dat dit iets beter zou zijn…was dus even slikken… Maar goed het zal wel weer goed komen toch?  Voor nu even helemaal niks meer. Lekker bijkomen op de bank zo meteen en op naar een hopelijk heerlijk weekend!

Ik weet immers op Wie ik vertrouwen kan…

Ik weet, aan wie ik mij vertrouwe,
al wisselen ook dag en nacht.
Ik ken de rots waarop ik bouwe:
hij feilt niet, die uw heil verwacht.

Dat is een enorm stuk troost , zowel voor mij als voor allen die het op0 wat voor manier dan ook moeilijk hebben.

Wilma.

X

Geef een reactie

