Contact…..

Met het weekend zo vlak voor de deur nog even een blogje schrijven….Dat was althans wel mijn voornemen. Kom net bij mijn moeder vandaan. Dat is de laatste tijd op de vrijdagmorgen wel zo’n beetje een gewoonte geweest. Mijn kopje staat tegenwoordig al klaar. Bij haar of bij buurvrouw Ger… Ze rekenen al op mij…Als ik er zo tegen 10.u nog niet ben gaat steevast de telefoon…Kom je nog? Het breekt hun eenzaamheid..Misschien ben ik hen enige verzetje wel op deze dag…Wie weet…Eenzaamheid bij ouderen. Eenzaamheid bij mensen! Het komt zoveel vaker voor dan wij denken/weten…Hoeveel mensen zijn er eigenlijk eenzaam? Wie het weet mag het zeggen…wie durft het eigenlijk te zeggen…Hoeveel mensen verzwijgen dit zo kwetsbare onderwerp…Wij zoeken soms de stilte op om te ontkomen aan de drukte…om tot rust te komen. Terwijl andere juist proberen om contact te krijgen…omdat de stilte op ze afkomt…als je de hele dag alleen bent kan de stilte je juist enorm aangrijpen…Zeker als je uren/dagen alleen bent noodgedwongen thuis zit…dan kan een bezoekje je zo goed doen…en dan denk ik niet alleen aan bejaarden…maar ook aan zieken/ alleenstaande/alleengaande/mindervalide…enz…mensen in tehuizen vul maar in. Ik denk dat er voor ons nog veel te doen ligt..Merk dat ik er vaak in tekort schiet…Dat ik soms denk van..nu even niet hoor. Ben nu net lekker thuis en heb eigenlijk geen zin…Maar dan ’s avonds in bed komt er dat stemmetje in mij omhoog…denkende waarom heb je dat niet gedaan…was dat nu echt zoveel mmoeite geweest?

Heb jij dat ook weleens? vertel eens…

2 gedachten over “Contact…..

  1. daatjes

    Regelmatig; soms zou ik willen dat er dertig uur in een dag zou zitten, maar ook dan kom je waarschijnlijk tijd te kort. Ander dingetje wat me ervan weerhoudt is dat in een dorp als dit de koffie praatjes vaak uitmonden in het ongevraagd verstrekken van allerlei ( ongewenste ) nieuwsuitwisselingen, niet altijd maar vaak negatief en beschadigend. Gelukkig zijn er mensen die hier niet aan meedoen, maar toch…..

Geef een reactie

