Kopzorgen…..

Het is inmiddels al een gigatijd geleden dat ik een blogje schreef…Ik kon me er niet toe zetten! Teveel aan mijn hoofd!! Letterlijk. Maar nu dan toch maar even mezelf er toe aangezet. Ik kan nu gelukkig weer enigzins de letters van elkaar onderscheiden en dat is natuurlijk wel zo makkelijk nietwaar? Iets op Facebook zetten is heel wat eenvoudiger dan dit. De laatste maanden had ik enorm veel migraine…zoveel dat ik de stoute schoenen maar weer eens aandeed en contact op heb genomen met mijn Neuroloog…Na een uitgebreid consult bij hem moest ik stoppen met alle pijnmedicatie…en alle medicatie voor Migraine…Dat was even flink schrikken!! Ik zag daar als een berg tegen op! Ik had nl gemiddeld 2 migraine aanvallen per week en gebruikte dus nogal wat medicijnen zoals je wel zult snappen… en om daar nu zomaar mee te stoppen..Maar volgens hem en de Prof. Was ik inmiddels verslaafd geraakt aan de pijnstillers…en dat veroorzaakte nog veel meer hoofdpijn en zo raakte ik van de regen in de drup en vice versa..Er zat dus niets anders op…
Er was me al voorspeld dat de eerste tijd enorm zwaar zou worden. Maar dat ik in een ware hoofdpijnhel zou belanden dat had ik werkelijk niet voorzien. Wat heb ik het de eerste dagen slecht gehad… niet normaal meer…ik kon niet eens meer eten of drinken…Wat je noemt een Cold-turkey..werkelijk waar. Ik kon amper op mijn benen staan..Ik heb nooit voorzien dat je zo ziek kon zijn van het afkicken van pijnmedicatie…Nu ben ik inmiddels ruim 1,5 week verder en begin me weer een heel klein beetje mens te voelen! Vandaag voor het eerst weer wezen sporten bij de Fysio..Ik weet het…ben er nog lang niet…heb nog steeds hoofdpijn…over 2,5 week moet ik terug komen bij de Neuroloog en gaan we verder kijken hoe en waar en hoe nu verder…Want mijn migraine is niet weg natuurlijk! Maar ik ben nu van de ergste afhankelijkheid af…Pijnmedicatie kan goed zijn…maar is dus lang niet zo onschuldig als het lijkt…Het is soms heel hard nodig…maar blijft erg belangrijk om er voorzichtig mee om te gaan…voor mij een harde leerschool geweest….Wat ik heel moeilijk vond was de tegenstrijdigheid, op de ene afdeling zeiden ze: Neem gerust Paracetemol bij je migrainemedicatie en nu bleek maar weer eens hoe gevaarlijk dat dus was..Een goeie leer voor de volgende keer..;-)

 

8 gedachten over “Kopzorgen…..

  1. Melodyelody

    Die Cold Turkey-ellende ken ik ……en weet dus ook hoeveel energie het je kost maar…….ik weet inmiddels ook hoe groots de winst voelt….. Dus meid, hou vol en zet door, je bent op de goede weg.

    Sterkte toi toi toi

  2. platoonline

    Ik heb eens van een homeopaat geleerd dat een goed middel tegen migraine is: moederkruid. Dat is een op kamille lijkend plantje dat ook zo ruikt. Je kunt er thee van zetten. Schadelijk is het niet, zo werd gezegd. Dus misschien heb je er iets aan. Bij een reformwinkel zul je het wel kunnen krijgen.

  3. hannekelive

    heb afgelopen week een artikel gelezen, waarin de samenhang van migraine en medicijngebruik werd behandeld
    sterkte en hopelijk gaat het snel weer beter.
    heb ook altijd veel last gehad, maar dit jaar ineens een heel stuk minder.

  4. perikelen Berichtauteur

    @Hanneke: Ik hoop zo dat e.e.a samenhangt met de overhang…over ruim 2 weken gaan we verder zoeken! Ik heb de mig. sinds mijn transplantatie…helaas kan ik niet zonder sommige medicijnen…Maar ik ben en blijf vol goede moed. het gaat nu iets beter. Paracetemol mag ik in ieder geval NOOIT meer en nu tijdelijk de Fromirex ook niet…We wachten het nu even af..

Geef een reactie

