Rugzakjes…

Kromgebogen loopt ze naar beneden…stapje voor stapje gaat het inmiddels. De fut is eruit. Voor zover ie er ooit heeft ingezeten! Vol goede moed was ze gisteren naar boven getogen. De lentekolder in haar hoofd. Immers zodra de bloemetjes beginnen te ontwaken ontwaakt ook de schoonmaakwoede. Dat is er van oudsher ingepompt. Poetsen moet en zal je! Ook al heb je nog zo weinig zin en energie….Je huisje moet schoon en blinken. Het liefste elke dag even flink er tegenaan…Nu wil het geval dat ze die regel al behoorlijk ontkracht heeft in de loop der jaren maar de schoonmaakwoede zit er nog aardig in. Nu was ze dus naar de zolder getogen. Vol goede moed! Ze trok een paar dozen open en o boy! Daar kwam ze een oude rugzak tegen met wat kaarten erin die ze angstvallig had verstopt… Zo goed verstopt dat ze van deze kaarten eigenlijk het bestaan was vergeten! Op deze kaarten zat ze dus HELEMAAL  niet te wachten… ze bekeek ze even grondig en nam ze mee naar beneden…nam toen een rigoreus besluit: De fik erin!! Wat een opluchting gaf dat.  Heerlijk Daarna de rugzak ik die heerlijke grote grijze kliko. Op naar de volgende doos. Weer een rugzak minder. He….dat lucht op…

 

5 gedachten over “Rugzakjes…

  1. ♥Inge♥

    Waar een verplichte schoonmaak al niet goed voor is!! Als wij (ooit?) eens gaan verhuizen denk ik dat wij zo’n grote container naast het huis kunnen neerzetten, ik ga echt zooi weg doen!!

    1. perikelen Berichtauteur

      Willem…Dit vroeg erom om weggegooid te worden! Ik deed deze rugzak open en echt…ik schrok van de inhoud! Je kunt het je vast nog wel herinneren…wat ik heb meegemaakt…met die ene man…;-) je weet wel …waar jij nog wat e.e.a onderzoek naar hebt verricht in Noord-Holland…In een ver ver verleden…Nou daar vond ik nog wat van…DAT heb ik verbrand 😛

Geef een reactie

