Om medemens te zijn…

Wie je ook bent,

mens ben je,

 

Mens genoeg

om in je ware gedaante

 

schitterend

aan het licht te komen,

 

Mens genoeg

om openhartig

in bloei te staan,

 

mededeelzaam

op weg te gaan,

 

mens genoeg

om medemens te zijn.

(Hans Bouma)

https://i1.wp.com/www.partenia.org/images/200905/solidarite.jpg

 

6 gedachten over “Om medemens te zijn…

  1. wilma

    @Plato:uiteraard Moet je ook iets voor een ander willen betekenen…Ik kwam dit gedicht tegen in een centrum waar mijn zus was opgenomen ter observatie voor haar epilepsie. En het sprak me gewoon heel erg aan…

  2. Leo

    Medemensen kom je overal tegen, medemensen met een boodschap of een echt verhaal zijn zeldzaam. Ik prijs mij gelukkig dat ik af en toe hier mag lezen en de vrouw achter die woorden heb leren kennen. Een medemens om trots op te zijn. Zo zal Piet het zeker beleven denk ik…

  3. geesje

    Ik ben het met Plato eens, je moet zelf iets ondernemen om te laten zien dat je om de mensen geeft.
    Lieve Wilma, jouw mails, reacties waren een voorbeeld hiervan. mijn dank daarvoor!

Geef een reactie

