Sneeuw!

Wat hebben we er lang over lopen zeuren! Jaren kregen we het bijna niet. Nu komt het elke dag en we kregen het zelfs met de kerst! Elke morgen als ik de gordijnen opendoe ligt het er weer. Sneeuw! Maar wat ik me nu afvraag en waar iemand van jullie mij misschien een zeer bevredigend antwoord op kan geven is het volgende: Waarom sneeuwt het nu zo vaak ‘snachts?
Heeft dat te maken met de dalende temperaturen van de nacht of ligt het ergens anders aan?
De eerste weken kon het me nog bekoren, maar ben ik nu de enige of zijn er meerdere die nu heel stiekum  denken…nee he? alweer sneeuw?
Ik moet namelijk deze week wel erg vaak met de auto op stap, en dat zijn ziekenhuisbezoeken waar ik eigenlijk niet onderuit kan…

Dscn2730

19 gedachten over “Sneeuw!

  1. Bettje

    Morguh Wilma, yep tis echt winter, wij gaan te voet naar school ;-). De jongens vinden het maar prachtig en hadden met de eerste sneeuw een prachtige sneeuwpop gemaakt! Fijne dag meis, greetz Bettje

  2. Jeroen

    Zo te lezen moet het bij jullie wel erg veel gesneeuwd hebben dan. Hier heeft het de afgelopen weken ook wel een paar keer gesneeuwd. Maar zeker niet elke dag. En sneeuw met kerst? Helaas niet, de kerst behoorde nou juist tot de sneeuwvrijde dagen. Dus eigenlijk zijn jullie dan verwend. De reden waarom het ‘s-nachts meer sneeuwt gaf je inderdaad zelf al aan. Probeer er nog even van te genieten. Wie weet moet je er weer jaren op wachten.

  3. Min

    Nou vanochtend was het, volgens de radio, kommer en kwel op de weg.
    En dat viel hier, in de omgeving van Nijmegen, 100 % mee.
    Ik was ruim op tijd op mijn afspraak, ik hoop dat jij voor jouw afspraken ook die mazzel hebt!

  4. xe2x99xa5 Inge xe2x99xa5

    Ik vind sneeuw erg leuk….zeker in de vakantie…en met kerst natuurlijk! Maar nu begin ik er een beetje van te balen…het is ook zo glad op de gewone wegen…ik kan amper lopen hier in de wijk. Autorijden gaat allemaal wel goed….maar idd ik begin het een beetje beu te worden….

  5. Maurice

    ja wilma, ik herken je gevoel wel. Ook ik ben wel een sneeuwliefhebber, maar door alle geploeter met de fiets en eistijden, word ik er humeurig van. Maar t word al gauw voorjaar hoor!

  6. Di Mario

    Ik vind het gewoon 30 graden te koud. Mij zul je zeker niet zien genieten van sneeuw. Maar… ik moet wel zeggen. op foto vind ik het wel mooi.

    Lov eas always
    Di Mario

  7. Plato

    Sneeuw vormt zich bij temperaturen onder nul. Dus in de nacht is de kans groter. Overdag zie je de temperaturen stijgen tot pluswaarden en dan smelt er weer een stukje weg. Maar hoe dan ook… het is een prachtig gezicht.

  8. rietepietz

    Ik denk dat het inderdaad best met de temperatuur te maken kan hebben dat het vaker in de nacht sneeuwt .
    In het verkeer is het natuurlijk wxc3xa9l lastig maar verder kan vind ik het nog steeds gewxc3xa9ldig , laat maar sneeuwen hoor !

Geef een reactie

