Zondagmiddagwandeling.

We hebben heerlijk gewandeld zondagmiddag.
Het weer was wat zwoel & een jas was niet echt nodig…De natuur is al wat aan het veranderen, en biedt zoveel moois…
Dscn2440

Halverwege nog even een korte rustpauze gehad op dit heerlijke bankje, dit leent zich om even samen over wat dingen te praten…
Dscn2437_2

Op de terugweg kwamen we een zwanen-familie tegen…ik mocht niet te dichtbij komen, want xc3xa9xc3xa9n van de ouders begon gelijk te blazen tegen mij…
Dscn2441

bij het zien van deze zwanen moest ik meteen aan een oud kinderliedje denken…jullie ook?

15 gedachten over “Zondagmiddagwandeling.

  1. fotolog Albert & Mara vanuit Andalucia

    Heerlijk toch zo’n zondagse wandeling met z’n tweetjes.

    Foei J@n dat kinderliedje over die witte en zwarte zwanen ken je toch wel? Dat is uit onze jeugd.

    Witte zwanen, zwarte zwanen!
    Wie gaat er mee naar engelland varen?
    Engelland is gesloten
    De sleutel is gebroken
    Is er dan geen timmerman
    Die de sleutel maken kan?

    Laat doorgaan
    Laat doorgaan
    Wie achter is moet voorgaan!

    Witte zwanen, zwarte zwanen!
    Wie gaat er mee naar engelland varen?
    Engelland is gesloten
    De sleutel is gebroken
    Is er dan geen timmerman
    Die de sleutel maken kan?

    Laat doorgaan
    Laat doorgaan
    Wie achter is moet voorgaan!

    Witte zwanen, zwarte zwanen!
    Wie gaat er mee naar engelland varen?
    Engelland is gesloten
    De sleutel is gebroken
    Is er dan geen timmerman
    Die de sleutel maken kan?

    Laat doorgaan
    Laat doorgaan
    Wie achter is moet voorgaan!

    Verklaring:
    Dit liedje gaat oorspronkelijk over het leven, de dood en Jezus.

    Witte zwanen, zwarte zwanen!
    De engelen die je begeleiden bij geboorte (wit) en dood (zwart).

    Wie gaat er mee naar engelland varen?
    Naar de hemel

    Engelland is gesloten
    De sleutel is gebroken
    De hemel is door de zonde ontoegankelijk geworden.

    Is er dan geen timmerman
    Die de sleutel maken kan?
    De timmerman is Jezus (zoon van timmerman Josef)

  2. rietje

    goedemorgen wilma, prachtig die zwanen, ja ik ken dat liedje ook helemaal uit m’n hoofd, die j@n toch! heerlijk dat je zo hebt genoten…….fijne nieuwe week, liefs rietje

  3. Pia

    Wilma bij het zin van die zwanen krijg ik de riebels. Er zit hier ook een zwanengezin voor. En pa zwaan laat niemand voorbij gaan. Dus ik doe alle kleuren als ik de ronde met die honden moet doen. We zullen de eerste niet zijn die aangevallen worden

  4. vlinder

    witte zwanen,zwarte zwanen…is mij om het even.ik ben als de dood voor die beessies joh,zxc3xa9ker na 2 x bijna aan gevallen te zijn.ik loop wel om dan hihi.
    en ja..de natuur is prachtig in al zijn seizoenen eigenlijk.
    fijne nieuwe week,liefs voor Piet en jou..;)

  5. mijn gedachten

    Een fijn gesprek op zo,n plekje is toch maar mooi meegenomen.

    Jullie hebben het getroffen met elkaar Wilma.

    Ja die zwanen kunnen behoorlijk agressief zijn als het om bescherming van hun kroost gaat.

  6. Billy

    het kinderliedje ken ik niet, Wilma
    Ik maak ook graag zo’n wandeling, maar vrouwlief gaat liever fietsen sinds ze door die microbe is gebeten… 😉
    Mooie foto’s heb je gemaakt, die bank had ik ook niet kunnen weerstaan!

    Groetjes!

  7. Rietepietz

    Heel herkenbaar foto’s , ook hier de vuurdoorn dik in de mooie oranje bessen en we zitten vaak even op een bankje in het park .
    Het kinderliedje ken ik wel natuurlijk maar alleen als een spelletje dat vroeger op het schoolplein werd gespeeld!
    De zwanenjongen zijn hier al aardig aan het wit kleuren !

Geef een reactie

