Nog ff terug naar Monschau….

We zijn daar naar het Handwerkersdorp geweest wat schitterend was.

Dscn2407
dit stond op het parkeerterrein,
waren allemaal door kinderen gemaakt.

Op de bovenste etage
bleek een klein museumpje te zijn…Zo zag Monschau er anno 1900 uit.

Dscn2400Dscn2401Dscn2405_2Dscn2403Dscn2402_2 Dscn2399

19 gedachten over “Nog ff terug naar Monschau….

  1. mijn gedachten

    Moschau is prachtig.
    We zijn er meerdere keren geweest tijdens onze vakantie in Limburg.
    Het museum heb ik nooit bezocht, jammer want jouw foto,s maken duidelijk dat dat de moeite wel waard is.
    De poppen vind ik prachtig om te zien.

    Voor aankomend weekend wens ik je veel plezier.

  2. Jeroen

    Goeiemorgen Wilma. Dit heb ik destijds niet in Monschau gezien. Maar mijn bezoek is al wat langer geleden. Hebben ze in ‘s-Heerenberg ook niet zoiets? Gulden Handen heet dat volgens mij.

  3. Leo

    @Jeroen – Volgens mij bestaat dat Gouden Handen verhaal al enige jaren niet meer. IK ben er diverse malen geweest, in een oud klooster(seminarie?) gebouw daar. De leukste en fraaiste dingen gezien…maar ineens was het weg….Zou het verhuisd zijn? Geen idee…Nooit meer gevonden…

  4. maurice

    Monschau is prachtig ja, vooral in het najaar, dan is t er minder druk. Rond monschau zijn overigens prachtige beekjes te vinden met daarin forellen!!
    Veel toeristen koppelen een dagje zlimburg en belgische ardennen aan Monschau.

    t ligt allemaal dicht bijelkaar

    goed weekend, wilma!

  5. Pia

    Het hobbelpaard, bed en de kast wil ik wel hebben πŸ™‚ Heerlijk dat oude spul. En Monschau is inderdaad mooi, al was het alleen maar om de vakwerkhuizen

  6. Plato

    Wat leuk dat je daar was, Wilma. Ik ben er eens met een vriendin heengeweest. Met zo’n speciale treinkaart. Jaren geleden. Ik herinner me nog dat je heel nadrukkelijk meteen in het buitenland was. Geweldige sfeer.

  7. miss Marple

    Leuk die oude dingen op de foto’s Wilma. Ik vind dat fornuisje ook zo schattig! In Gouden Handen, waar Jeroen en Leo over spreken, ben ik vroeger ook eens geweest daar hing toen tijdelijk de Lijkwade van Christus, die is normaal in Turijn.
    Groetjes Mar

Geef een reactie

