Phil….

Als de lichten
van de mensen uitgaan
en het lawaai
van de wereld stilvalt
dan komen de sterren
en hoor je de stilte.

Er zijn "sterren" in de nacht,
die we nooit gezien hebben!
Misschien als het nog donkerder wordt
zullen we ze zien
en zullen ze ons iets zeggen
over de uiteindelijke doorbraak
en de definitieve zege
van het licht!

Dan is er hoop
dan is er uitkomst
omdat je weer naar boven kunt kijken.

(Phil Bosmans)
https://perikelen.files.wordpress.com/2008/11/68bd964adc.jpg

15 gedachten over “Phil….

  1. Pia

    Ik weet dat je het anders bedoelt, maar bij ons is sterren kijken een traditie. In de zomer, stoel achterover en dan kijken wat we zien en of er satelieten voorbij komen. Dank je wel voor de wensen voor morgen he en ik hoop dat je er volgende keer ook bij kunt zijn. Jij morgen lekker genieten van je rust

  2. fijnegozer

    Mooi he. Ik kan intens genieten door naar de winterse sterrenhemel te kijken. Als ik m’n zoon ophaalde van judo (toen we in het Brabantse buitengebied woonden) stopten we soms op een doodstil plekje. We stapten dan uit en keken samen (verkleumd) naar al die prachtige sterren.

  3. vlinder

    prachtig he zo,n sterrenhemel en ik geniet hier intens van.je krijgt zo,n gevoel van xc3xa9xc3xa9n zijn met alles;)
    zo jammer dat je er morgen niet bij bent joh..echt;(
    maar misschien kun je is richting Gouda komen als je het leuk vind?
    geniet van je rust joh met liefs van mij….;))

  4. Astrid

    Wat mooi zeg.
    Ik ben dol op de nacht.
    Als ik ’s avonds laat met Mellis en Donna buiten ben, en het is een heldere koude nacht, en het is stil, dan is het zo zalig. De stilte, de mooie nacht, heerlijk. das pas genieten…

    Dikke knuf As

  5. beuzeblaadje

    Wat een geweldige tekst Wilma!
    Ik ben al vaker “rake” teksten van Phil Bosmans tegengekomen maar dit is er ook zo xc3xa9xc3xa9n die me mxc3xa9xc3xa9r zegt dan er staat…..

    Dank je!
    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  6. rinus

    Hoi Wilma
    Wat een mooie omschreven gedicht van de sterren
    Als wij zomerdag buiten zitten op het erf dan zie ik altijd een hele poos naar de sterren en jij schrijft dat er nog meer sterren zijn en het zijn er al zoveel je kunt ze niet meer tellen ,maar het is een prachtig gezicht.nog een fijne zondagavond
    Liefs Rinus

  7. Annette

    Mooi!! Toen ik pas naar boven keek, naar de heldere, met sterren-bepakte, lucht en met iemand over mijn moeder sprak en over de kaars die we vandaag, (laatste zondag van het kerkelijk jaar) voor haar zouden gaan aansteken, viel er een ster… En dan denk ik alleen maar: toeval bestaat niet…
    Daar moest ik even aan denken na het lezen van dit gedichtje van Phil Bosmans…

Geef een reactie

