Verbouwing….

Dacht ik deze week heerlijk te kunnen uitslapen…Niet dus.
Onze huizen staan al een tijdje op de nominatie om te worden verbouwd…Daar is de woningbouwvereniging al tijden mee bezig en de plannen zijn inmiddels in een vergevorderd stadium.
Nu gaat het dan ook echt gebeuren! Jawel. Het wordt ook echt GROOTS aangepakt. Laten ze nu net in deze week beginnen..’s morgens om 7.oou  starten ze. Echt waar. vrachtenwagens beginnen te rijden Grote bouwlichten gaan aan…En in het leegstaande huis naast mij.( waar die beruchte buren uit vertrokken zijn…;-))) zijn ze gistermorgen met een drilboor begonnen in de badkamer…JIPPIE! Daar hadden ze van mij 1 weekje mee mogen wachten…
Maar verder ben ik heel erg BLIJ dat ze eindelijk met de verbouwing gaan beginnen.
Ik zal zo af & toe wat foto’s plaatsen om jullie een beetje op de hoogte te houden hoe e.e.a vordert.
Vandaag hebben ze het dak van de schuur verwijdert….Hierop bevonden zich nog platen met asbest….
Onze katten vinden het allemaal maar niks….ze worden ten eerste gek van het lawaai ( baasje ook hoor…) en ten tweede kunnen ze amper meer naar buiten….
Zodra de werklui weg zijn, gaat hier de buitendeur een poosje open voor ze zodat ze toch nog even kunnen genieten van wat frisse lucht.

Dscn1485Dscn1489Dscn1490Dscn1492Dscn1493

33 gedachten over “Verbouwing….

  1. Billy

    tja, tijdelijk overlast….en in een vakantie is dat nog minder leuk.
    Maar na afloop een vernieuwde woonst, kan je ook naar uitkijken, Wilma!

    Fijne avond nog,

    Billy

  2. christine

    Dag Wilma
    Ik denk dat ze bij jullie beter de huizen onderhouden dan hier hoor
    er zijn al mensen die een jaar uit hun huis werden gezet, zogezegd voor verbouwingen, maar daar doen ze niet aan voort, en dan zeggen dat er huurwoningen tekort zijn
    het zal allemaal wel mooi zijn als het gedaan is, maar ondertussen zitten jullie wel met de werken
    vandaag was het ook geen mooi weer, maar heb de hele dag moeten werken, dus niet veel van gezien
    fijne avond
    groetjes

  3. Hendrika

    Sterkte…!!
    Weet precies wat je doormaakt;-)
    Maar straks is alle leed snel vergeten, dan mag je genieten van het resultaat;-)
    En zaterdag kun je lekker ff bijkomen..PAL voor K’s (zorg ik wel voor) hahahhahahaha

  4. Truus

    Dat wordt zeker groot aangepakt! Die mannen hebben pakken aan of een mondkapje voor en jullie dan? Ademen je katten geen asbest in als ze daar rondstruinen?

  5. Pia

    Zo te zien blijft de bouwput voorlopig wel geopend. Zo’n renovatie brengt wel wat te weeg, het brengt in ieder geval de mensen in de buurt dichter bij elkaar en als het jou straks een paleisje oplevert dan moet het maar he. Sterkte Wilma, ik voel met je mee, ik weet er alles van

  6. Loes

    Dat heb ik hier ook nog niet zo lang geleden gehad. Zowel in de badkamer als het toilet (beneden) werden de tegels weggedrild..wat een herrie!
    Gelukkig was ik die dag werken en zat Petra hier samen met Hans..
    Nou ja, uiteindelijk wordt je er wel blij van hoor, maar eerst door de troep heen. Sterkte!
    Liefs,
    Loes

  7. fijnegozer

    Waardeloos zeg dat ze dat nou net in de herfstvakantie doen. Kun je eens wat langer blijven liggen… Maar troost je het kan nog erger. Hier zijn net drie woningen verkocht. Dus wordt er aan alle kanten geboord en getimmerd. Al weken. En in een vierde woning werd ook al gewerkt (lees geboord). Dus voorlopig zit ik nog wel in de herrie. Maar liever, zoals nu, allemaal tegelijk, dan een voor een.

  8. Thamara

    Gezellig juist joh Wilma.. je dagen zijn zo lekker lang ;))
    Ik vind dat altijd wel wat hebben dat gedril en herrie van huizenverbouwen.Het wordt er altijd mooier op moet je maar denken.Hier is het volgende week pas vakantie en dan gaan we een daagje genieten van het bos.Nu het weer nog ff meehebben;)

  9. mams<

    Ooohh Wilma, da’s afzien!! Wij hebben ook ooit in een huurhuis gewoond dat van onder tot boven onder handen werd genomen: nieuwe ramen en kozijnen, nieuwe badkamer, nieuwe keuken….
    Gxc3xa8k werd ik ervan, onze 3 kinderen waren toen nog heel jong en het hele huis lag overhoop en overal stof, stof, stof!!
    Maar….het resultaat mocht er zijn toen het klaar was. Dus, lieve Wilma: hoe rottig dit nu ook is en hoe je huis ook overhoop wordt gehaald, effe volhouden, dan heb je straks een mooi opgeknapt huis!!
    Liefs en dikke kus Jose.

  10. Talithah

    oooh verdeurie.. nxc3xa9t in de vakantie. Heb met je te doen..hadden ze dat niet even kunnen melden van tevoren? 😉 Hoop dat je toch nog een ebetje door het lawaai heen kunt slapen!!

    Wens je alvast een fijn weekend, ik ben vanaf morgenochtend tot zondagavond in Doetinchem naar de reunie van het jongerenkamp van afgelopen zomer!! Hoop dat het zonnetje nog een beetje gaan schijnen bij jou, en veel plezier bij K’s.. (dat was jij toch he?!?!)

    Lliefs Talitha

  11. my life

    Hoi lieverd, ben ik er bijna van af, en kom jij erin. Ellendig he dat ze zo bvroeg beginnen ./ Hoop dat ze met veel amnnen zijn zodat het weer eerder voorbij is. Want op een verbouwing zit je echt niet te wachten he, je doet liever iets anders in de vaknatie. Ik wens je heel veel succes en veel ebnrgie toe die je hier wel bij nodigf bent. Ik ben zelf aan het plinten zagen en ze leggen. Alleen de erge hoeken doen de mannen maar hoor. Het is erg vermoeiend werk, maar zaterdag heb ik twee kijk uren waarvan de mensen in de flat een kijkje kunnen komen nemen in mijn huios hoe het is veranderd. IK wens jou een hele fijne dag en hou je sterk he. Liefs MY life

  12. Talithah

    Haha nee dat klopt, had/heb inderdaad niks te doen 😉 vakantie hea.. maar ga zo weer werken, en ben dus het weekend weg, dus dan zal het allemaal wel meevallen haha.

    Groetjes!

  13. Leo

    Zodra het klaar is ben je alle overlast snel vergeten hoor en slapen de katten weer binnen i.p.v. buiten. Maar je moet nu even door een zure appel heen natuurlijk….Sterkte daarbij.

  14. vlinder

    ooooo net als je denkt uit te kunnen slapen inderdaad…zucht.
    wat een prachtfoto van je rode je weet wel kater op het dak;) doet me heel erg denken aan moppie die er helaas niet meer is.
    die rooie rakkers blijven toch het leuks om te zien vind ik altijd.
    nou wilma..oordoppen in en sterkte joh!
    liefs van mij….

  15. rinus

    Hoi Wilma
    Lawaai en een hoopje herrie, daar ben je mooi klaar mee.
    maar ja het moet eerst raar worden voordat het mooi wordt.
    Je gaat dit weekd een puzzel maken als hij klaar is komen we hem ook te zien?
    Liefs Rinus

  16. Norbert

    Hallo Wilma,

    Leuk zeg die foto’s. Het geeft een goede indruk van de werkzaamheden.

    Ik vind die eerste foto van de poes echt goed gelukt: Snoopy kijkt (voorzichtig) vanaf het randje naar beneden.

    Ook al geeft het verbouwen lawaai. Dat ze ermee begonnen zijn is wel een worp in de roos (zie foto drie) dus.

    Groet.

  17. Plato

    Wat gaan ze allemaal veranderen tijdens die verbouing. Alleen vervangingen of krijg je er ook nieuwe dingen bij?

    Nou ja, het is even doorbijten maar dan heb je vermoedelijk ook wat. Blijft de huur nu gelijk trouwens. Want bij ons willen ze nog wel eens een extra bedrag in rekening brengen of de huur meteen verhogen.

Geef een reactie

