Warme deken 2…..


Zoals gezegd zou ik vandaag verder gaan met mijn verslagje…ben een beetje bijgekomen, heb vandaag heerlijk de hele dag in mijn joggingpak rondgelopen. alles nog eens herbeleefd…met enkele mensen al weer gemailed…Nu ga ik de rest aan jullie vertellen…

Na de koffie & thee kregen we een lezing die werd geleid door Ria Bremer. 
Dscn1352

Als eerst werd het woord gegeven aan Willem Bavinck, ons ere-lid. Hij vertelde over de geschiedenis van de harttransplanties en het oprichten van HartenTwee : Onze patientenvereniging.
Dscn1347

Daarna kreeg Dr.Balk het woord, zij is verbonden als Cardioloog aan het ziekenhuis in Rotterdam.
Haar verhaal was sterk gericht op Transplantaties en overlevingskansen en cijfers daaromtrent.
Dscn1348

Dr. van Kessel van het st. Antonius in Nieuwegein., zij kwam vertellen over de longtransplantaties. Want laten we die voorla niet vergeten. We zijn tenslotte de vereniging van Hart & long patienten.
Ook hiervan vinden er tegenwoordig veel te weinig plaats….
Dscn1351

Als afsluiting kwam Dr. van der Bij aan de beurt. Hij werkt in het Umcg. (Groningen) Hij bracht e.e.a op een meer humoristche manier. Waarna hij vragen stelde aan ons. Dit werkte goed. Maakte veel los bij de mensen.
Dscn1353

Hierna gingen we nog even wat drinken en zo rond 19u. (m het liep wat uit…;-)))
werden we uitgenodigd plaats te nemen aan het buffet.
Dit was geweldig goed verzorgd. Allereerst een koud en daarna een warm Buffet.
Fscn1363

Met het eten zat ik naast Bert, waar ik hier samen meer op de foto sta.
We hebben samen in het ziekenhuis gelegen toen…
Veel met elkaar meegemaakt, en vee met elkaar gepraat. Dat schept een band voor het leven.
Zonder woorden begrijpen we elkaar.

Halverwege het buffet was er een stukje caberet. Wat goed inspeelde op de aanwezigen.
Na het eten gingen we nog naar boven voor een kop koffie en de afsluiting die nog zou komen…
Dit bleek een groep jonge mensen te zijn die geweldig speelden op trommels
een prachtige afsluiting van een fantastiche feestdag.

Dscn1366

22 gedachten over “Warme deken 2…..

  1. rietje

    hai wilma, wat ’n prachtige dag meid en mooie afsluiting met al die sprekers en ’n lekker buffet, je staat mooi op de foto met bert, ja dat schept ’n band zo samen in ’t ziekenhuis……fijne avond en morgen ‘nknus begin van de dag, liefs rietje

  2. Anoniem

    dat was wel een heerlijk dagje zeg
    en begrijp dat je daar vrienden hebt voor het leven
    ze hebben hetzelfde meegemaakt, en dus kan je elkaar vaak zonder woorden verstaan
    gisteren is het er niet van gekomen om naar de film te gaan
    maar ja, buiten gezeten met mijn boek, heel spannend, het is een christelijk boek, over mensen die worstelen om wel of niet te geloven, en denk dat ik zal moeten wachten tot de dvd er is
    fijne maandag, moet nu gaan werken
    groetjes

  3. Leo

    Dat leest als een interessantre dag hoor. En dan Ria Bremer als host. Ik had niet zo’n idee waar die gebleven was, maar kennelijk treedt ze nog steeds op als gastvrouw. Hoe dan ook, jij hebt genoten….

  4. Astrid

    Wauw, wat een dag, wat een indrukken… daar moet je wel een paar dagen van bijkomen, al is het alleen maar om alle indrukken te verwerken.

    Rust nog lekker uit vandaag.

    Liefs As
    X

  5. mams<

    Wat mooi om te lezen Wilma dit verslag in twee delen. En wat belangrijk dat er zo’n patientenvereniging bestaat. Jullie zullen zoveel herkenning in elkaar vinden. Geniet jij nog maar even na!!
    Liefs, Jose.

  6. rietepietz

    Een dag met een gouden randje dus !
    Ik kan me nog heel goed herinneren dat de allereerste harttransplantatie ( door dr. Barnard ,dacht ik )wereldnieuws was .De man overleefde de operatie maar een korte tijd . Er is veel veranderd en er zal nog wel meer veranderen in de komende jaren . Het is voor mensen als jij natuurlijk geweldig om te zien dat iemand al 25 jaar met een donorhart leeft .
    Nog maar even nagenieten van een mooie dag !

  7. novelle

    hallo wilma
    leuk om te lezen dit verslag vooral je enthuosiasme daarover spreekt me aan.waar kan ik meer lezen over transplantaties wilma? ik weet zo weinig over dit onderwerp

Geef een reactie

