De zin van pijn.

In tijden van verdriet ontdekken we wat werkelijk belangrijk is:
in tijden van verdriet ontdekken we onszelf.
(Mary Graig)

Geef ons allen, wat ons ook moge overkomen…
moed om door te gaan,
geloof om vol te houden,
geduld om te verdragen,
en hoop om stand te houden,
zelfs tot het einde toe.( Dawson)

U veegt zachtjes onze tranen weg;
wij huilen des te harder van vreugde, omdat U, Here,
die ons geschapen, ons herschept en troost.
(Augustinus)

https://perikelen.files.wordpress.com/2008/07/1669300010.jpg

18 gedachten over “De zin van pijn.

  1. christine pepsi

    was deze morgen met een christen, in de supermarkt aan het praten, en het ging over leed, en hoe we er altijd sterker uitkomen
    we hebben ons leven niet in handen, en vaak hebben we het heel moeilijk, moeten we door zware beproeving, maar erna, komen we sterker uit de strijd
    God heeft er een bedoeling mee, en ons leed is vaak door de verkeerde beslissingen van bij ons
    als je kan , dan moet je die boeken eens lezen
    het is spannend, en je ziet de hand van God erin
    nog een gezegende avond
    groetjes

  2. Thea

    Laaste gedeelte heel erg van toepassing voor ons gezin vandaag Wlima.
    oudste vandaag naar oncologie poli geweest.
    Alles Goed !!

  3. maryan

    Je houding ten opzichte van alles maakt veel uit, maar moet zeggen dat het soms zo donker kan zijn dat er geen enkel lichtstraaltje door lijkt te dringen.

  4. Wilma

    @Maryan:klopt…soms kan het zo donker zijn…dan is het fijn dat er mensen om je heen staan die je helpen en je er op kunnen wijzen, dat er altijd licht is aan het einde van die donkere tunnel…

  5. christine pepsi

    dat wordt weer een leuke dag voor jullie
    ik bemerk dat er in Nederland toch veel meer te doen is dan in Belgixc3xab
    maar ja, wat wil je, met een regering die niets anders doet dan ruzie maken
    vroeger hadden wij in de stad een grote markt, nu schiet er daar bijna niets meer van over, vind ik wel jammer
    er zijn nog mooie markten aan de kust, maar ik kan moeilijk 60km ver rijden om een markt te bezoeken
    nog een fijne dag

  6. rietje

    lieve wilma, hier ben ik weer, bedankt voor je kaartje in ’t ziekenhuis….zelf gemaakt? heb echt de logjes gemist…..maar voel me weer ietsje beter, dus begin ik maar bij te lezen…..ik ben het met je eens, dat achter de wolken altijd de zon weer gaat schijnen, zxc3xb3 zit ik als mens in elkaar…….fijne avond, liefs rietje

  7. My life

    Hoi lieverd, ik kom je voor morgen alvast een hele fijne dag wensen. Je kunt aan mij wel merken dat het vakantie is he, ben steeds wat later omdat ik overdag druk ben met andere dingen. Yoshka logeert hier nu twee dagen en gaat vrijdagavond weer naar huis.Ze is nu even lekker met een spelletje bezig en kon ik nsel even bij jullie langs. We genieten morgen ook van het mooie weer en hoop dart jullie dat ook gaan doen. Heel veel liefs en een fijne avond van XX My life

  8. Wilma

    @Thamara: Neem je tijd, Hij zal je leiden…en op Zijn tijd, koersen naar daar waar het goed is voor jou.

    @Rietje:Fijn je weer op mijn log te zien. en ja…kaartjes maak ik zelf…Liefs van mij, kom zo nog bij je lezen.

    @Novelle: Geen dank,dank God…

Geef een reactie

