Opgravingen.

Studenten van de Universiteit Leiden graven deze zomer het Israxc3xablische dorp Horvat Kur op. Zij hopen meer inzicht te krijgen in het dorpsleven ten tijde van Jezus. Daarvan is tot nu toe vrijwel niets bekend.

Dat heeft de universiteit meegedeeld. Horvat Kur, twee kilometer ten noordwesten van het meer van Galilea, is de ruxc3xafne van een dorp uit de tijd van Jezus. De studenten, zes archologen en zes theologen, staan onder leiding van Jxc3xbcrgen Zangenberg, hoogleraar Nieuwe Testament.
1149748s120x120

15 gedachten over “Opgravingen.

  1. fijnegozer

    En zo word de puzzel steeds verder ontrafeld. Dit soort zaken boeit mij enorm, opgravingen in de ruimste zin van het woord. Je staat er versteld van wat er steeds weer boven de grond (en het water) komt. Er ligt waarschijnlijk nog heel veel waar wij geen weet van hebben.

  2. wilma

    @FG: dan heb ik een mooi boek in de kast staan wat je ongetwijfeld wel zult kennen: van Werner Keller. Het heet: En de Bijbel heeft toch gelijk.

  3. fijnegozer

    Ik ken het niet want ik lees nauwelijks. Ook nooit gedaan. Docu’s kijken heb ik wel veel gedaan. Als kind had visueel onderwijs voor mij vast de beste manier geweest, maar helaas…

  4. Maurice

    Ik heb datzelfde als fg, ik ben ook meer van het ‘visuele’ onderwijs, maar weblogs lees ik dan wel weer graag.

    Ik hoop dat ze er tzt een docu van uitzenden, en jij tipt me dan wel. hxc3xa8?

  5. mams<

    Ja, interessant dit soort dingen. Voor mij vormen ze geen bewijs, wel de Bijbel die uitgebreid verhaalt over de tijd van Jezus. De Bijbel is namelijk waarheid voor mij. Wel leuk als dit soort dingen de Bijbel onderschrijven.

  6. fijnegozer

    @Wilma; Logjes lezen zie ik anders. Meer als een vorm van communicatie. Ik heb nooit van lezen gehouden. Maar op de middelbare school heb ik er echt een hekel aan gekregen. Omdat er daar het woordje ‘verplicht’ bij kwam. Zoveel boeken voor Nederlands, zoveel voor Frans, Duits en Engels, bah. Wel lees ik korte stukjes in populair wetenschappelijke tijdschriften (af en toe)

  7. wilma

    @FG je hebt dus niet zozeer een hekel aan lezen….maar aan “moeten”
    de verplichtingen staan je a.h.w tegen als ik je goed begrijp…;-))

  8. fijnegozer

    @Wilma; Verplichtingen staan me zeker tegen. Om een voorbeeldje te geven, als ik op weblogs verplicht email adres moet invullen, vul ik een niet bestaand emailadres in. Niet dat het mijne geheim is, dat staat gewoon op m’n weblogs. Maar de dwang he. Er is trouwens behoorlijk op je logje gereageerd.

  9. wilma

    @Fg: Ja l;euk he..Jij hebt nu ook een leuke staan…mijn reactie was misschien iets te impulsief…weet niet of ik het kan laten staan….maar doe maar gewoon! weet niet of ik er mensen mee kwets?

Geef een reactie

