Gebed voor de leiders der volken.

Laat mij een beetje vrede brengen.

O Heer,
open mijn ogen voor de behoeften van anderen;
open mijn oren voor hun geroep;
open mijn hart en maak me bereid om te helpen.

Geef dat ik de weerlozen niet in de steek zal laten
uit angst voor de sterken,
en laat de tegenstand van de rijken
me er niet van weerhouden
op te komen voor de armen.

Gebruik me om geloof en hoop te brengen
op de plaatsen waar dat nodig is.
Open mijn ogen en mijn oren
en laat mij vandaag een beetje vrede brengen.
Amen.

Alan Paton.
Vrede_1

2 gedachten over “Gebed voor de leiders der volken.

  1. Billy

    Gelijk heb je, Wilma!
    Vrede voor alle volkeren op de wereld, zou heel wat leed besparen.
    Helaas een utopie…

    (sorry dat ik van het Kerstfeest klaarblijkelijk een bourgondisch feest maak, en te weinig stil sta bij de achtergrond van Kerstmis. Maar ik ben nu eenmaal niet zo gelovig ingesteld, ik heb respect voor iedereen en als alle mensen dit zouden hebben zou die vrede al veel dichterbij komen. Hopelijk neem je me niet al te kwalijk, Wilma!)

    Groetjes,

    Billy

Geef een reactie

