De weg.

"Mag ik u misschien iets vragen,
want ik raak de weg steeds kwijt?
’t Lijkt wel of ik met mijn wagen
steeds dezelfde rondjes rijd.
Want ik zoek: ‘De Weg tot Leven’,
ik ben fout naar hier gestuurd.
Kunt u mij de richting geven?
Want het is toch in de buurt?"

"O, u bent verkeerd gereden,
nou dat is een heel gedoe.
deze wijk heet :’Het Verleden’,
u moet naar: ‘De Toekomst’ toe.
Neem de ‘Keerpunt van het Leven’,
kijk dat ligt hier achter mij.
‘Tegenslagen’ nummer zeven
rijdt u maar gewoon voorbij.

Dan komt u bij een rotonde,
Kies het bordje: ‘Volg de Heer’.
Mis het niet, want dat is zonde.
Het is er razend druk verkeer.
U komt op ‘De Weg tot Leven’
soms heel lang, of soms heel kort
Ieder wordt zijn deel gegeven.
’t Eindigt bij ‘De Hemelpoort’."

"Dank u wel, daar moet ik wezen
‘Hemelpoort’, bij ’t ‘Grote Licht’.
Eerst dacht ik met angst en vrezen:
"’k Ben te laat, ‘De Poort’ is dicht.
Maar nu mag ik blijven hopen,
al ben ik maar net op tijd:
‘De Hemelpoort’ staat altijd open
Als je de ‘Goede Weg’ maar rijdt."

Hans Cieremans

5428819_9b1e37c97d

4 gedachten over “De weg.

  1. My life

    Hoi lieverd, nou dat zijn erg mooie woorden, daar kan ikop dit moment veel aan hebben he. Maar goed, hoe is je weekend verlopen? heb je nogietys leuks gedaan? Ik heb net een nieuwe log erop gezet , met allemaal fotos enb onze belevenissen. Snel nog even weer alle spel fouten er uit gehaald, dan komt toch die dislexie van mij weer boven he. maar goed, ik wens je een hele gezegende zondag en ik ga nog even wat logjes bij langs. Liefs MY life

  2. christine pepsi

    heb je gezien bij Inge
    en dacht ga eens een kijkje nemen
    wat een mooie tekst
    en inderdaad, vaak is het zoeken naar de wegwijzer God, maar eens je die gevonden hebt, dan laat je Hem hopelijk nooit meer los
    nog een gezegende dag

  3. margriet

    Wat een mooi gedicht Wil, ik kan er heel veel van leren, en inderdaad de weg is moeilijk, voor de een kort, en voor de ander lang, laten we hopen en bidden dat we eindigen bij de Hemelpoort.

Geef een reactie

